Handel en Chaggeren op de zijdemarkt. - Reisverslag uit Beijing, China van Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling Geugjes - WaarBenJij.nu Handel en Chaggeren op de zijdemarkt. - Reisverslag uit Beijing, China van Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling Geugjes - WaarBenJij.nu

Handel en Chaggeren op de zijdemarkt.

Blijf op de hoogte en volg Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling

03 Augustus 2012 | China, Beijing

Vandaag hebben we het wat rustiger aan gedaan. Het werd allemaal wat veel dat lopen dus eerst eens lekker uitgeslapen.
We moesten toen nog wel snel zijn want als echte Hollanders is een gratis ontbijt niet nuttigen natuurlijk zonde.
Na weer een heerlijk ontbijt hebben we een paar uur rustig op de kamer verbleven en toen op naar de metro. We beginnen ons al aardig thuis te voelen hier en weten al aardig de weg, zij het dan dat ik vertelde dat we een station eerder eruit moesten als dat we moesten. Daar kwwamen we pas later achter toen we zoals gewoonlijk weer veel te ver moesten lopen.
Vandaag alleen een bezoekje aan de zijdemarkt. Een soort van Zwartemarkt waar je allerlei merkkleding en merk artikelen kunt kopen die natuurlijk niet echt merkkleding zijn.
En je moet vet afdingen tot minimaal een derde van wat je in eerste instantie moet betalen.
En laat dat nou helemaal in mijn straatje zijn. De markt kent vele afdelingen en er zijn er waar ik helemaal uit mijn dak kan gaan en afdelingen waar de meiden het te gek vind. Tiny vind dat afdingen helemaal niets. Vooral als die Chinezen zielig gaan doen en net doen of ze zwaar in de problemen komen als ik zo weinig wil betalen. Nu begin ik natuurlijk al op 10% van wat ze willen hebben.
Meestal kom ik op een 25% van het bedrag van wat ze willen hebben hoewel ik in mijn ogen wel eens teveel betaal. Een panda voor 100 Yuan vind ik teveel maar Tiny vond dat ik niet verder moest gaan.
Een grotere panda en een kleintje erbij kocht ik op de muur voor hetzelfde dus kan het volgens mij goedkoper.
Nogmaals helemaal mijn ding om het spel te spelen. Ik ben wel een kwartier aan het handelen geweest voor een "echte" D&G portemonnee van werkelijk de beste kwaliteit.
Dat zeiden ze overigens ook bij een portemonnee van veel mindere kwaliteit. Heerlijk en ik heb meer dan genoten van het bieden en onder bieden. Dit tot groot verdriet van de meiden die het liefst hadden betaald en door gegaan. Ook het bij ieder stalletje worden aangesproken is bij Tiny een hel. Ze wil niet iedere keer nee zeggen maar doorlopen is ook zo onbeschoft. Tja ik vraag er niet om en loop pas naar binnen als ik echt interresse heb.
Vraag een man of ik een pak wil laten aanmeten, mijn vraag is of dat wel slim is een monteur in een pak, nou nee dat niet maar dat pak zou me zo goed staan. Ik wens hem goede zaken maar toch maar niet. Ik denk dat ik als ik een pak zou willen in Changde veel goedkoper uit zou zijn. Maar blijft leuk dat chaggeren.
Na de zijdemarkt nog snel even wat eten bij de Mac die aan de overkant zit en hup de metro in terug naar het hotel en daar lekker even gezwommen. Na het douchen gaan we zo nog even uit eten in het zaakje van gisteren en dan hop het bedje weer in.
Morgen staat de kamer van de meiden opruimen en dan naar de verboden stad. Om 3 uur worden we opgehaald om naar de trein te worden gebracht.
Om ongeveer half zes vertrekt de trein dan richting Changsha waar de volgende gids zal staan op te wachten om ons na een ontbijt naar Changde te brengen. Maar kijkbuiskindjes dat is een verhaal voor later.
Tot morgen.

  • 03 Augustus 2012 - 12:43

    Martijn Van Den Dongen:

    hier in holland ernstige berichten met evacuaties van 300.000 mensen in china vanwege 2 orkanen. Nu is China heul groot hadden we al geconstateerd. geen last van?

    groeten en veel plezier!

  • 03 Augustus 2012 - 13:24

    Febe:

    Haha dat afdingen Klaas! Ik zou wel even om een hoekje willen kijken. Ik schaamde me net als Tiny dood! Steven was er trouwens niet beter aan toe:-) Veel plezier met het afdingen!

  • 03 Augustus 2012 - 19:13

    Bert, Lara En Ruwi:

    Wat leuk om allemaal te lezen zo. En ook zo herkenbaar op de zijdemarkt :-)
    Heel veel plezier nog de komende tijd en we blijven jullie blog volgen.

    Groetjes,
    Bert, Lara en Ruwi

  • 04 Augustus 2012 - 18:45

    Dickie Van Den Berg:

    Hoi familie Geug

    Geweldige stukjes. We beleven het een klein beetje mee.
    Heel veel plezier en groetjes van Dickie ( en ook van Leen natuurlijk).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 955
Totaal aantal bezoekers 33682

Voorgaande reizen:

29 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Onze rootsreis naar China; Changde en Chengdu.

Landen bezocht: