Chengdu, wat een herkenning - Reisverslag uit Beijing, China van Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling Geugjes - WaarBenJij.nu Chengdu, wat een herkenning - Reisverslag uit Beijing, China van Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling Geugjes - WaarBenJij.nu

Chengdu, wat een herkenning

Blijf op de hoogte en volg Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling

13 Augustus 2012 | China, Beijing

Gisterenavond zijn we aangekomen in Chengdu. De vlucht die een uur eerder ging als dat we dachten, zal wel aan ons gelegen hebben, duurde slecht 1,5 uur en is soepeltjes verlopen. Nadat we aangekomen zijn werden we meteen verwelkomd door onze gids Violet. Een aardige meid die goed engels spreekt. In de auto kregen de meiden ieder een leuke knuffelpanda als welkom in Chengdu. Bij aankomst in het hotel herkenden we meteen weer alles. O ja daar kregen we Xue Ling en o ja en daar zijn de liften etc etc. Ook de kamers zijn niets veranderd. Nog steeds hetzelfde wel iets versleten interrieur. Gisterenavond meteen op stap gegaan, ondanks dat het regende en flink onweerde, naar een supermarkt omdat er geen vloeibare spullen mee mochten in het vliegtuig en ook een mes en schaar moest worden ingeleverd omdat we zo stom waren die gewoon op zak te hebben moest er wat nieuws voor komen.
Meteen eerst naar het tunneltje waar toen zulke leuke stalletjes waren, helaas die waren verdwenen en vervangen door allemaal grotere winkels. Tja vooruitgaang hou je niet tegen. Dus maar op naar de grote winkel aan de overkant en inderdaad na alle afdelingen op de verdiepingen te hebben gehad vonden we in de kelder de supermarkt. Even wat koekjes, fris en brood gehaald zodat we met het overlevingspakket van Eva en Gideon weer verder konden. Jiao-Lin voelde zich weer niet lekker, maar met wat afleiding gaat het wel goed. Ik denk toch een stuk spanning maar ja ik ben geen dokter dus wie zal het zeggen.
Meteen na het eten, het liep al tegen elfen, naar bed gegaan want de volgende dag zou de gids ons om 9:30 ophalen.
Om 7:30 dus opgestaan en na heerlijk douchen en ontbijt zijn de meiden naar boven gegaan en ik nog even naar de geldautomaat om te pinnen voor de donatie aan het kinderhuis. Op de terugweg loop ik Violet tegen het lijf en die vraag ik meteen of ze me kan helpen met een simkaart omdat de Beijing simkaart al op is. Geen probleem we lopen even een straatje in waar een telefoonwinkel is en we kopen daar een Chengdu simkaart. Veel goedkoper trouwens dan in Beijing. Toen we daar waren zag ik ook dat ze draadloze routers hadden en voor een schijntje van wat we er in Nederland voor moeten betalen. Ook meteen gekocht zodat we nu tenminste draadloos internet hebben. Alles hier in China is bedraad internet en tja dat werkt niet met ipads. Viel trouwens niet mee om dat Chinees routertje te programmeren omdat alles in het Chinees is en ik dat niet kan lezen wordt het soms een beetje gokken, maar zoals jullie zien toch weer een verslag en draadloos.
Na terugkomst bij het hotel heb ik de meiden gehaald en zijn we richting het CWI kinderhuis gegaan.
Hier werden we verwelkomd door de vrouw van publiciteits zaken. In het huis kregen we twee fotoboeken te zien van mensen die er geweest waren. Daar zagen we een foto van het gezin van Jan en Caroline. Daarna kregen we foto's te zien die opgestuurd waren en daar onze foto's die van Jan en Dianne en van Henk en Janina. Afijn de ingewijden krijgen nog wat meer info dus hier houden we het even bij. Daarna gingen we lunchen. Violet weet dat we niet van spicy houden, dus zij had een lunchmenu voor ons samengesteld, wij lieten ons verrassen. Nou dat is gelukt! We hebben heerlijk (met stokjes, jawel!!) gegeten. Violet vertelde dat de komende dagen bij de excursies ook de lunch is inbegrepen, dus zij zal ons adviseren bij het eten. Op de terugweg naar het hotel kwamen we langs het standbeeld van Mao, oh ja, dat weten we nog van de vorige keer. Morgen hebben we een vrije dag, dan willen we nog even kijken naar souveniertjes en dat is in het centrum goed te vinden, dus we hebben goed opgelet hoe we daar morgen kunnen komen, is op loopafstand. We zijn net weer terug bij het hotel waar de meiden meteen zijn gaan zwemmen. Ik ben meteen met de router aan de slag gegaan en een verslagje geschreven. Zometeen gaan we weer lekker eten in een restaurantje die Violet ons heeft aangeraden, dus we zijn benieuwd of we ook zelfstandig het juiste eten kunnen kiezen.
Het regende vandaag niet meer, het is 35 graden, maar de zon schijnt niet volop, dus het was vandaag beter te doen wat betreft de temperatuur.
O ja voor Gerard, we kwamen nog een Ham amateur tegen. BG8BSX is zijn call en hij vond het fantastisch dat ik dat gezien heb. Ik heb hem jouw call doorgegeven. Misschien neemt hij nog eens contact op....
Voor iedereen een goede dag nog en tot ziens.

• 13 Augustus 2012 - 12:53

Ma:

Dat ziet er goed uit. Is het in Chengdu wat rijker dan in de vorige plaats? En met al dat lekkere eten zal een duik in het zwembad ook voor Klaas niet verkeerd zijn. Zie uit naar het verslag.
    Nog veel plezier in deze laatste week. Geniet er maar van.

Groetjes, Ma.

• 13 Augustus 2012 - 14:18

Mei:

hoi,
    Weten jullie nog wie ik ben?
    Het is niet zo lang geleden nog, ik zit nog hier in Yangshuo, morgen gaan we weg,
    het is zo te lezen erg leuk in Chengdu, lekker gezwommen :)
    Jammer dat Jiao-Lin zich weer niet lekker voelde, beterschap! :)
    Nog een fijne reis verder, en geniet nog even :)

groetjes Mei

• 13 Augustus 2012 - 15:06

Janina:

Wat geniet ik van jullie reisverslag, en dan nu eindelijk in Chengdu! Kan niet wachten tot oktober wanneer we elkaar zien en de verhalen uitgebreid te horen krijgen. Geniet nog even van dat o zo bijzondere land van onze kids! Liefs, Henk, Janina, Kwan en Yana

• 13 Augustus 2012 - 15:23

Hetty Wieringa:

Wat maken jullie een schitterende reis en toch ook wel moeten lachen over de opmerking van de meisjes dat het zo lang duurt.
    Ik ben heel benieuwd naar alle verhalen die niet jullie verslag staan en verder natuurlijk beterschap voor Jiao-Lin. Hetty en fam.