Leshan en de berg Emei - Reisverslag uit Beijing, China van Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling Geugjes - WaarBenJij.nu Leshan en de berg Emei - Reisverslag uit Beijing, China van Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling Geugjes - WaarBenJij.nu

Leshan en de berg Emei

Blijf op de hoogte en volg Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling

16 Augustus 2012 | China, Beijing

Tja jongetjes en meisjes, dat was even afzien he. Zoveel dagen geen bericht uit China. Maar ja. In het hotel daar hadden ze weer geen draadloos internet en omdat we licht gepakt hadden stond de draadloze router en ook de mini laptop die ik hier gebruik okm jullie op de hoogte te houden in het hotel in Chengdu.
Maar we zijn weer terug na 2 geweldige maar enorm vermoeiende dagen. Violet bleef maar informatie spuwen over alle dingen die we zagen en deden. Eerst zijn we naar Leshan gereden waar we hebben gelunched en daarna zijn we aan boord gestapt van een boot om de grootste Boeda ter wereld te zien. ( de grootste omdat de taliban in Afganistan de grootste had verwoest )
Dit was enorm indrukwekkend. Vanaf de boot kreeg je een enorm mooi uitzicht van de Boeda.
Na terugkomst aan wal zijn we verder gereden en moesten we stoppen bij het Ebony bomen museum. Het blijkt dat onder de rivier in Leshan enorm oude bomen lagen die soms zelfs versteend waren en die enorm hard waren geworden. De regering zag hier weer een stukje promotie en heeft voor de vinder de boom boven gehaald waarna er velen volgden.
Die bomen werden enorm mooi bewerkt en voila dan kun je daar weer een museum van maken. Ik moet zeggen het was wel enorm mooi.
Van daaruit hop naar het hotel en dat was een mooie. Vanuit je kamer kun je naar je douchende vrouw kijken als die tenminste bij je op de kamer slaapt en dat was bij ons niet het geval dus maar even een gordijntje dicht getrokken. Kon Jiao-Lin ook gerust zonder nachtmerry's slapen nadat ik gedouched had.
De volgende morgen moesten we weer vroeg op want we gingen naar de berg Emei. Op naar een boedistische tempel met alles er op en eraan. Enorm mooi. Je moest eigenlijk als we helemaal boven waren de achterpoot van de olifant op een bepaalde manier aanraken voor goed geluk. Nou die onzin daar doen we niet aan mee. Maar indrukwekkend was het wel.
De heenreis ging met de kabelbaan maar de terugweg zouden we met de benenwagen gaan. Nou dat viel niet mee. Allemaal bekaf en Jiao-Lin werd weer behoorlijk misselijk en kreeg hoofdpijn. Ondanks dat we enorm veel gedronken hadden. De temperatuur is hier nog altijd ruim boven de 30 graden en de luchtvochtigheid in Emei was iets van 80%. Dat ging pa ook niet in zijn kouwe of zeg maar warme kleren zitten. Het zweet stroomde van mijn lichaam en het hoesten werd steeds beter of beter gezegd erger. Moet ik volgende week toch eens naar laten kijken.
Op de terugweg wilde Violet nog een tempel bezoeken maar dat hebben we maar afgewimpeld. Na de middaglunch om 2 uur zijn we weer richting Changdu gereden waar we om 5:30 ongeveer aankwamen. Eerst weer inchecken en douchen en daarna zijn de meiden nog even wezen zwemmen. We zijn net weer terug van het avond eten en het loopt alweer tegen half 10. Morgen weer bere vroeg op want we gaan naar het panda resort en die jongens houden ook niet van warmte en gaan tegen de middag weer in hun gekoelde hokjes. We vertrekken morgenochtend dus om 7:45 en tegen de middag zijn we weer terug. In de avond hebben we een voorstelling en ja dan is de koek alweer op. Zaterdag gaan we weer naar huis en ik moet zeggen ik mis jullie toch wel een beetje en wil ook mijn eigen bedje wel weer eens knuffelen. Nou luitjes ik probeer nog wat foto's erop te zetten en ik zou zeggen tot morgen.

• 16 Augustus 2012 - 15:54

Hetty:

het was inderdaad afzien zonder berichtjes uit China, maar dit verslag maakte een hoop goed. geniet nog van de laatste paar dagen

• 16 Augustus 2012 - 16:23

Marja:

Elke dag aan het eind van de middag keek ik of er weer een berichtje was, maar nee, maar vandaag wel
    en die is weer helemaal gelezen, jullie hebben d eafgelopen weken wel heel veel gezien en gedaan, nog een plezierige laaste dag.

• 16 Augustus 2012 - 17:51

Renske:

Wat moeten jullie een mooie reiswagen zeg. Iedere keer geniet ik van je berichtjes. Geniet van je laatste momenten in dat indrukwekkende land!

• 16 Augustus 2012 - 20:42

Marc Van De Geer:

Jullie maken wat mee, zeg! Avontuur na avontuur. Veel plezier de laatste dagen en goeie terugreis!

• 16 Augustus 2012 - 22:30

Ma:

Inderdaad, we raken verslaafd aan de stukjes, dat wordt afkicken straks. Heerlijk dat jullie zoveel moois zien. Daar kun je straks een hele tijd op teren. En maak je niet ongerust, morgen wordt het hier ook rond de dertig graden. Geniet morgen nog van de panda,s. Ik denk dat Xue Ling wel zal smelten, maar een meenemen is ook niet zo makkelijk. In ieder geval veel plezier en ik zie naar jullie uit.

Liefs, Ma.

• 16 Augustus 2012 - 23:50

Oom Ben En Tante Henny:

Inderdaad hebben wij jullie gemist,maar kunnen ook begrijpen dat het wel eens niet kan al die dagen maar weer een stukje schrijven en dan wel een hele mooie maar ook een vermoeiende reis.
    Afkicken hoeven wij niet zozeer want Joke en Wouter met hun hele gezin zijn vanmorgen om kwart voor acht vertrokken naar san francisco, dus hopen we daar nu vakantiepost van te krijgen,tja het gaat maar door hé maar wel hééél gezellig hoor. Wij wensen jullie een hele goede reis naar huis terug en geniet nog ff eeb dagje
    groetjes de kogers.

• 17 Augustus 2012 - 20:04

Febe:

Wat een prachtige foto's zeg! Al dat hout snijwerk. Pff wat een klus. Maar prachtig resultaat. Lekker nog genieten! Liefs voor jullie allen van ons uit Zwitserland