Verboden stad, Treinreis en aankomst in Changde - Reisverslag uit Beijing, China van Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling Geugjes - WaarBenJij.nu Verboden stad, Treinreis en aankomst in Changde - Reisverslag uit Beijing, China van Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling Geugjes - WaarBenJij.nu

Verboden stad, Treinreis en aankomst in Changde

Blijf op de hoogte en volg Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling

05 Augustus 2012 | China, Beijing

Tja en toen was het al weer zaterdag en waren we alweer een week onderweg.
Zaterdag zijn we eerst naar de verboden stad geweest. Het was weer bloedheet omdat de zon scheen, en ook was het enorm druk bij de verboden stad. De meiden hadden het voor we bij de entree waren al meer dan gezien. Al die mensen en dan nog iedere keer aangeklampt worden om te worden gegidst of iets te kopen. Nee dat was het niet. We zijn uiteindelijk de twee voorhoven in geweest en niet in de verboden stad zelf. Wij hadden hem al gezien en de meiden waren al bekaf van het vele wachten voor we eindelijk op de eerste voorhof waren.
Wel een paar leuke dingetjes gekocht, want eerlijk is eerlijk die waren spot goedkoop die waaiers en ik een heel leuk petje. Konden de meiden me niet meer missen als ik weer eens te ver doorgelopen was.
Gisterenmiddag werden we om 15:30 opgehaald en naar het treinstation gebracht. Wat een chaos, overal moet je je kaartjes laten zien en overal proberen mensen voor te dringen.
Een grote mierenhoop waar je maar je weg moet vinden. Eerst wordt je opgehokt in een wachtruimte, ik moet zeggen met lekkere stoelen mits je die kan bemachtigen. Het duurde even maar toen kwamen er toch stoelen vrij. Eerst 2 en daarna de rest. Na anderhalf uur wachten werd onze trein afgekondigd en konden we gaan boarden.
Eerst lopen naar perron 6 en toen naar wagen nummer 7 waar onze kleine maar zeer nette kabine was.
Gelukkg werden we wel geholpen door onze gids bij dit alles want anders hadden we het echt niet allemaal gevonden.
Bij de wagon moesten we onze kaartjes inleveren en kregen we 4 soort creditcard achtige kaartjes van onze wagon.
Alle koffers pasten net in de kabine. Tja Hollanders reizen nogal zwaar.
4 bedden 2 boven elkaar, airconditioning en een afsluitbare deur en spik en span schoon beddegoed. In wagon 6 waren het geen afsluitbare kabines met 6 bedden, 3 boven elkaar maar oer gezellig. Lekker eten met elkaar en kaarten of een aander spelletje.
Na 13 uur reizen kwamen we aan. Een half uur voor tijd kwam de conductrice van onze wagen de kaartjes weer omruilen en kregen we onze originele kaartjes weer terug.
Bij de uitgang stond onze gids Jacky ons al op te wachten en verwelkomde Jiao-Lin als eerste terug in haar plaats.
Erg hartelijk en een ontzettend leuke man die erg goed Engels spreekt.
Vandaar hebben we even een tussenstop gemaakt in een hotel voor een ontbijtje en daarna door naar Changde.
Nu snel even met de gids eten en dan volgt meer.
Zo we zijn weer terug van de KFC. Lekker makkelijk en je weet wat je eet. Jacky had ons afgezet en was zelf iets Chinees gaan eten. Op de terug weg die we lopend hebben gedaan zijn we bij een supermarkt naar binnen gestapt om wat inkopen te doen voor morgen als we een kindertehuis gaan bezoeken. We hebben voor de kinderen daar koekjes gekocht op aanraden van de gids. Dat is een feest omdat ze die daar nooit krijgen.
Morgen wordt dus de dag van het bezoek. We zijn zeer benieuwd hoe dat hier gaat.
Voor de rest van de dag houden we het even wat rustiger.
Tot morgen.

• 05 Augustus 2012 - 14:46

Marja:

Hoi Klaas, Tiny en de meiden

Ik heb net alle verhalen gelezen dus ben weer helemaal bij, kan ze nu elke dag gaan lezen.
    Nou ik ben benieuwd naar de foto van Xue Ling van Diesel!! grappig hoor
    Morgen een fijne dag gewenst, ik moet steeds even rekenen hoe laat het bij jullie is dat is nu 20.45.
    Groetjes Van ons allemaal.

• 05 Augustus 2012 - 15:09

Fam. Farla:

Beste Tiny, Klaas, Jiao-Lin en Xue Ling,

Zonet al jullie reisverhalen gelezen. Heel herkenbaar zo'n terugreis. En zeker met die warmte heel erg vermoeiend.
    Ik denk dat jullie nu dezelfde gids hebben die wij gehad hebben. Ook wij hadden Jacky Wang als gids, een goed Engels sprekende gids die heel makkelijk in de omgang is en ook heel goed met de kinderen overweg kan. Hij heeft ons destijds heel goed geholpen (zelfs de vindster van onze dochter gevonden).
    Bij ons was het zo dat we het nieuwe en oude kindertehuis bezocht hebben. Ontvangst door de directeur met een nanny uit het tehuis die ook meegaat naar het oude kindertehuis.
    Het is inderdaad leuk iets aan de kinderen uit te delen. Ben benieuwd of het oude kindertehuis nog steeds in gebruik is door scholieren. En laat je niks wijsmaken dat de 1 of 2e kamer van het oude kindertehuis de kamer van jullie dochter was (dat zeggen ze nl. bij alle kinderen).
    Heel veel plezier in Changde, het is de plaats waar Jiao-Lin haar eerste levensjaar heeft doorgebracht, heel speciaal en je zult wel merken dat men in Changde geen buitenlanders gewend zijn.
    Doe Jacky de groeten en mocht je Liusien van het kindertehuis ontmoeten geef haar dan ook onze groeten. Zij kennen onze Myrthe alleen onder haar Chinese naam Didi.

Heel veel plezier in Changde!

Anja-Richard-Naomi-Myrthe

• 05 Augustus 2012 - 21:22

Martin En Trudie:

Wat een leuke verslagen. Is heel goed te volgen. Wat reizen jullie wat af, wist niet dat je kon fietsen Klaas. Jullie zijn al weer een week weg, wat gaat het allemaal snel. Geniet nog met volle teugen en laat ons genieten van jullie verslagen en foto's, groetjes aan Tiny en de meiden

• 05 Augustus 2012 - 22:35

Hetty Wieringa:

Ik wil jullie morgen een hele mooie dag wensen, het moet heel speciaal zijn om terug te gaan naar de plek waar een van jullie dochters haar eerste levensjaar doorgebracht heeft.
    klaas je hebt een roeping misgelopen, je schrijft geweldig en ben heel benieuwd naar het verslag van morgen.

• 07 Augustus 2012 - 11:36

Johan En Samenda:

Hallo allemaal!

Mooi he die brandweerwagen haha ;) heel anders dan hier!
    Het zijn allemaal mooie verhalen klaas.
    Een onvergetelijke beleving :)

Heel veel plezier verder en geniet er van!

Groetjes Johan en Samenda.