Een nieuwe dag met nieuwe kansen?? - Reisverslag uit Beijing, China van Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling Geugjes - WaarBenJij.nu Een nieuwe dag met nieuwe kansen?? - Reisverslag uit Beijing, China van Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling Geugjes - WaarBenJij.nu

Een nieuwe dag met nieuwe kansen??

Blijf op de hoogte en volg Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling

31 Juli 2012 | China, Beijing

Na een redelijk onrustige nacht vanochtend toch lekker uitgeslapen wakker geworden en meteen maar onder de douche gestapt. Balen want die Chinezen zijn klein dus de douchekop hangt op 1 meter 50 wat voor mij toch te laag is. Kom ik er vanavond achter toen ik op de pot zat dat er ook nog een plafonddouchekop hangt. Ik snapte al niet waarom die knop onder het mengventiel zat. Zal de jetleg wel zijn, kunnen we die ook nog ergens de schuld van geven. Morgen een herkansing.
Vandaag echt een waanzinnig leuke dag gehad op de taalschool. Daar leerden we tellen van 0 t/m 10 en allerlei zinnetjes als "wat kost dat", "dat is veel te duur", öber kunt u even komen", "mag ik de rekening"etc.
Op mijn vraag of ik het zo kon gebruiken: öber komt u eens, mag ik de rekening, dat is veel te duur" kreeg ik een geschrokken reaktie van onze lerares dat dat in een restaurant echt niet kon doen en dat alleen op de markt mag worden afgedongen.
Nou na vanavond gezellig met Monique onze gids en Sandra de vrijwilligster ( meer info saninchina.waarbenjij.nu ) begrijp ik dat dat ook nooit kan. Voor 275 Yuan met zijn 6en eten is natuurlijk erg goedkoop. Daar kan de Chinees bij ons om de hoek nog wat van leren! (Yuan is 13 eurocent)
Tussen de taalles en de kalligrafieles die we in de middag hebben gevolgt zijn we nog even naar het Tianmenplein geweest om te kijken bij de verboden stad echter regende het dusdanig dat we rechtsomkeert de metro weer in zijn gegaan en via het Subway restaurant waar we een broodje hebben gegeten weer naar het hotel zijn gegaan.
Mede ook omdat Jiao-Lin zich niet zo lekker voelde en, zoals in het hotel bleek, ook een beetje verhoging had.
Nou dat is over want ze kon vanavond haar vader al weer aardig pesten. Lekker in de plassen stampen zodat je vader nat word etc
Na het eten hebben we afscheid genomen van Sandra en Monique en met de metro weer naar het hotel waar we nu de foto's aan het downloaden zijn naar de externe harde schijf.
Afijn weer een geslaagde dag vandaag hoewel de meiden nu om 10 uur nog niet willen slaapen, maar ja morgen om 9 uur staat Monique weer te trappelen om ons naar de muur te sturen. Helaas kan ze zelf niet mee. Leuke gids dus als iemand nog eens overweegt naar China te gaan ik heb haar nummer.
Zo ik brei er een eind aan, heb ik nog even de tijd om wat foto's up te loaden.
Tot morgen.

  • 31 Juli 2012 - 16:14

    Febe:

    Leuk om zo mee te lezen/leven! Hoe is het tijdsverschil met Ned.? Nou ja hoe dan ook: Genieten!

  • 31 Juli 2012 - 18:58

    Hetty Wieringa:

    Leuk verslag, jullie vervelen je niet

  • 31 Juli 2012 - 19:19

    Martin En Trudie:

    Je kan leuk vertellen. Leest goed. Jammer dat ze last van luchtziekte had. Maar ze kan papa weer pesten, dus dan gaat het weer goed. Geniet nog van de komende dagen, volgen jullie op de voet.
    Martin en Trudie

  • 31 Juli 2012 - 21:36

    Ma:

    Hardstikke leuk om te lezen. Ga zo door.

  • 31 Juli 2012 - 21:44

    Jan:

    Hallo fam. Geugjes,

    dus als ik het goed begrijp, versta ik je straks helemaal niet meer? Chinees lijkt toch wel wat op het Twents?
    Geniet morgen maar van jullie uitstapje, de chinese muur is erg leuk en vergeet niet wat souveniers daar te kopen (I climbed the wall) etc. We volgen jullie verhaal en vinden het leuk om daar een beeld bij te hebben.
    We zijn natuurlijk benieuwd naar jullie persoonlijke verhaal! Hoop dat het allemaal goed komt met "niet zo lekker voelen " en zo en dat jullie er van genieten.

    Veel plezier en hartelijke groeten fam. ter Keurst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Klaas, Tiny, Jiao-Lin en Xue Ling

Actief sinds 02 Juli 2012
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 33683

Voorgaande reizen:

29 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Onze rootsreis naar China; Changde en Chengdu.

Landen bezocht: